Veel gestelde vragen

Veel mensen zijn nieuwsgierig naar Why2 en stellen ons allerlei vragen. Niet alleen over onze diensten, ook over hoe we zijn begonnen met Why2, waarom we voor deze naam hebben gekozen en zo nog veel meer. We hebben de meest gestelde vragen voor je op een rij gezet en beantwoorden ze hier graag voor je.


Staat jouw vraag hier niet bij? Aarzel niet en neem contact met ons op! 

Waarom zijn jullie Why2 begonnen?

Het korte antwoord is, omdat we elkaar tegenkwamen.

De iets langere versie is dat we snel ontdekten dat we dezelfde gedachtes en uitgangspunten hebben over werk, samenwerken en wat we bedrijven kunnen bieden. 

Zo weten we dat organisaties zich blijvend (moeten) ontwikkelen. En dat iedereen in de organisatie mee moet veranderen, ook al is dit niet altijd makkelijk. Soms gaan de veranderingen te snel, zijn er onduidelijkheden of is het spannend om te veranderen. Dit gevoel is heel normaal. 

Wij geloven en weten dat veranderen ook op een ontspannen manier kan. Mits je daarvoor de tools en begeleiding krijgt. Wij zijn experts en helpen je daarbij graag!

Wat betekent de naam Why2?

Nou, dat zit zo:

Why2expert in veranderen van gedrag en cultuur in organisaties,
weten dat veranderen moeilijk, ongemakkelijk of ongewenst is,
en ook dat veranderen haalbaar en hanteerbaar kan zijn,
zeker als dit in vertrouwen én met wat gepaste luchtigheid gepaard gaat,
zodat jij, je team en organisatie verder kunnen!
That’s Why
Why2Y2 = Yolanda en Yrma
dubbele ervaring, wijsheid en inspiratie
2 = to = waar wil je naartoe?
2 = two = samen zorgen we voor resultaat!
That’s Why2!

Wie zijn de oprichters van Why2?

Yrma Storm van ‘s Gravesande en Yolanda van Heese zijn de oprichters van Why2. De credits voor de start van Why2 gaan naar Nancy Emmens. Zij is degene die ons in Loetje samen aan tafel heeft gebracht om te sparren over samenwerking. Een goede zet Nans! 😉 

Wil je meer weten over onze achtergrond? Dan kun je natuurlijk kijken op onze LinkedIn profielen. Liever maken we kennis met je: neem contact op voor een ontmoeting life of online. We zijn namelijk nieuwsgierig naar wie jij bent, en hoe we je kunnen helpen. 

Waarom kiezen klanten voor jullie?

Klanten kiezen ons omdat we weten waarover we het hebben. Niet alleen hebben hebben we jarenlange ervaring als trainer en coach, we zijn zelf ook allebei zowel medewerker als leidinggevende geweest bij organisaties in verandering. We hebben dus niet alleen de theoretische kennis, we weten ook hoe lastig het kan zijn als je mee moet in de verandering of hieraan leiding geeft.

Ook kiezen ze ons omdat we kiezen voor het aanreiken van een duurzame oplossing, zonder dat dit een enorm traject moet zijn. Vaak kan het gedegen en praktisch. Dat zetje in de rug, waardoor je met energie weer verder kan.

Ze kiezen ons omdat we de partner van onze klant zijn. Een partner die er is, die jij kunt raadplegen en jou helpt om veranderingen binnen je organisatie aan te gaan en succesvol af te ronden.  

En last but not least, volgens ons kiezen klanten ons vooral om hoe we zijn en hoe we werken. Onze vier kernwaarden klinken door in alles wat we doen en gebruiken we als toets voor de diensten die we leveren: 

  • we zijn resultaatgericht
    We houden het doel voor ogen en kijken hoe je dat effectief en efficiënt kunt bereiken.
  • we leveren kwaliteit
    we gebruiken wetenschappelijk onderbouwde methodes, die hun effect hebben bewezen.
  • we werken innovatief
    In onze aanpak kiezen we voor vernieuwing en dagen je uit. 
  • we houden van humor
    Optimisme, een knipoog of een glimlach hoort er wat ons betreft bij. Dit ontspant, verbindt en je leert sneller. 

Met wie werken jullie samen?

Voor grotere opdrachten werken we graag samen met enkele vertrouwde collega’s. Natuurlijk introduceren we die vooraf bij je.

En we hebben we aantal partnerschappen voor specifieke producten. Zo zijn we erkend partner van Miro – een tool voor online samenwerking.