Hoe ga jij terug naar kantoor?

Ik ga weer naar kantoor en neem mee….

thuiswerken of op kantoor?

Nu er steeds meer ruimte komt om ons buitenshuis te bewegen, komt ook de gedachte aan ‘naar kantoor gaan’ naar boven. Waar je eerst moest wennen aan het werken vanaf huis, is het nu onwennig om weer naar kantoor te gaan.

Hoe neem je het goede van thuiswerken mee naar kantoor?

Wat heeft het thuiswerken je gebracht? Waarschijnlijk kan je zo een paar voordelen opnoemen. Geen file, meer flexibiliteit in je werktijd, even een wandeling tussendoor of een boodschap kunnen doen. Inmiddels heb je in huis een plek gevonden waar je kunt werken, schijnt het zonnetje en geniet je van je eigen koffie. Pff, waarom kan dit niet zo blijven?

En waarom eigenlijk niet? Sommige van deze voordelen kun je wellicht ‘meenemen’ naar kantoor.

Waarden van jezelf, je collega’s en oja, van het bedrijf

Grappig is dat, als je in een andere omgeving bent, gedraag je je vaak ook anders. Meestal vinden we dit normaal, zoals dat je luid zingt onder de douche en niet wanneer je in een volle trein zit. Terwijl zingen je mogelijk dat vrije gevoel geeft dat voor jou zo belangrijk is.

Nu we weken vanuit huis hebben gewerkt, hebben je eigen behoeften en waarden meer ruimte gekregen. En zijn die van je collega’s en al helemaal van hoe het was op kantoor, wat meer naar de achtergrond geschoven. Dat is ook heel normaal.

Als we straks weer af en toe naar kantoor gaan, is het wennen om weer de bedrijfswaarden-jas aan te doen. Want, hoe was dat ook alweer, wat waren die waarden? Hoe werkten we ook al weer samen op kantoor? En misschien denk je nu al meteen aan die dingen die thuis toch écht soepeler lopen.

Update je bedrijfswaarden!

Nu is het juist de tijd om die jas een update te geven. Kijk samen met je team en manager opnieuw naar die behoeften en waarden van jezelf, je collega’s en het bedrijf. En ontdek hoe jullie samen tot een nieuwe invulling kunnen komen. 

Why2 geeft je een stappenplan waarmee jij en je collega’s direct aan de slag kunnen, zodat je straks klaar bent en die nieuwe jas aan kan doen.

Stap 1: welke voor- en nadelen heeft thuiswerken voor jou?
Stap 2: wat zijn onderliggende behoeften die hierbij van belang zijn?
Stap 3: bedenk welke voordelen en behoeften je graag ‘wilt meenemen’
Stap 4: regel een meeting en bespreek het samen. 

Wil je een uitgewerkt stappenplan, voorzien van een plan van aanpak?  Of wil je dat wij het proces begeleiden? Neem dan contact met ons op, wij verzorgen het graag voor je!


Je las een blog van Why2. Wil je het delen? Altijd fijn! De buttons staan onderaan deze pagina. Wil je onze blogs met tips voortaan direct in je mailbox ontvangen? Dat is een kwestie van aanmelden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.